Українські вчені створили енергоефективні "вуглецеві соти"

vuglecevi sotyУкраїнські науковці створили енергоефективні тривимірні "вуглецеві соти", які можуть зробити переворот у сфері водневих автомобілів і електроніки майбутнього.

Нову модифікацію вуглецевого волокна винайшли і протестували харківські вчені Ніна Крайнюкова з Фізико-технічного інституту низьких температур НАН України і Євген Зубарєв з Фізико-технічного факультету ХПІ, передає ЛІГАБізнесІнформ, посилаючись на один з найпрестижніших у світі журналів з фізики Physical Review Letters.

Як пояснює видання, вуглецеві соти здатні зберігати велику кількість газу і рідини у своїй тривимірній структурі. Їх можна використовувати як легке, енергоефективне паливне сховище, "паливний бак для водню".

"На даному етапі говорити про швидке комерційне застосування ще рано, ми зробили тільки перший крок, - говорить Ніна Крайнюкова. - Подальша робота буде проходити у кооперації з зарубіжними вченими, які мають набагато кращу технічну базу для досліджень".

Вивчати структуру сполук вуглецю з дуже високою, практично атомарною роздільною здатністю винахідниці дозволив електронний мікроскоп Євгена Зубарєва, який був залучений до проекту десять років тому.

"Крайнюкова спочатку працювала над властивостями абсорбції інертних газів (криптон, аргон) і побачила, що плівки волокна, які синтезуються, мають дуже високу ємність, - згадує вчений. - Це було дивно".

Нова технологія, впевнений Євген Зубарєв, може вирішити проблему зберігання водню.

"Ефективне зберігання і транспортування водневого газу залишаються ключовими перешкодами для його використання як поновлюваного джерела палива", - пишуть експерти Physical Review Letters. Міністерство енергетики США не перший рік намагається підштовхнути вчених до розробок, які дозволять знизити витрати на купівлю та експлуатацію автомобілів на базі водневого двигуна.

Разом з тим, для відкриття українських вчених існує ще одна широка сфера застосування -мікроелектроніка.

"Якщо заповнити "соти" різними металами і неметалами, спектр електричних і магнітних властивостей буде дуже широким", - розповідає Ніна Крайнюкова.

Примітно, що ще одна команда вчених з Харківського фізико-технічного інституту кілька років працює над технологією, яка дозволить робити 3D-друк деталей з використанням графена. Фінансує проект американська компанія American Graphite Technologies Inc., яка нещодавно продовжила контракт з групою науковців ще, як мінімум, на півроку.

"Сьогодні ми намагаємося створити технологію графенового 3D-друку на нановуглецевому матеріалі, - розповідає куратор проекту, науковий співробітник інституту Дмитро Виноградов. – Такий винахід відкриє необмежені можливості для застосування - гаджети, мобільні телефони, побутова електроніка».

У разі успіху всі інтелектуальні права на інновацію залишаться за американцями.

November 2020

В Финляндии состоялся III-й Инновационны…

20-06-2012 Светлана - avatar Светлана

13-15 июня в финском городе Лаппеенранта состоялся III-й Инновационный форум Россия-ЕС, в котором приняла участие делегация Фонда Сколково во главе с вице-президентом О.Б.Алексеевым, сообщает пресс-служба фонда.

Вітчизняні науковці в межах проекту ЄС р…