2 лютого 2015 на базі АТ «Харківський тракторний завод» ім. С. Орджонікідзе урочисто запустили перший колісний трактор з встановленою інноваційною двопотоковою безступінчатою гідрооб'ємно-механічною трансмісією, яку розробили вчені Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» спільно з фахівцями заводу.
Протягом декількох місяців розробка вчених впроваджувалася і проходила випробування в стендових умовах, і тепер перший трактор продемонстрував свої нові можливості, придбані, завдяки новій встановленій трансмісії.
На церемонії запуску були присутні: Генеральний директор АТ «ХТЗ» В.В. Губін, технічний директор АТ «ХТЗ» В.І. Аносов, в.о. ректора НТУ «ХПІ» д.т.н., професор А.П.Марченко, проректор НТУ «ХПІ», д.т.н., професор Л.Л.Товажнянскій, проректор НТУ «ХПІ», д.т.н. ., професор Є.І. Сокол, завідувач кафедри автомобіле- і тракторобудування НТУ «ХПІ», заст. технічного директора АТ «ХТЗ» д.т.н., професор В.Б.Самородов, декан факультету транспортного машинобудування В.В.Єпіфанов та ін.
Нова трансмісія збільшує продуктивність тракторів, економить паливо і одночасно з цим суттєво зменшує психофізичні навантаження на тракториста. Створена двопотокова безступінчата гідрооб'ємно-механічна трансмісія для лінійки колісних тракторів АТ «ХТЗ» - перша оригінальна на пострадянському просторі трансмісія, яка вже захищена патентами. При цьому вона значно дешевше закордонних аналогів і дозволяє тракторам виробництва ХТЗ залишатися в бюджетному сегменті ринку, що підвищує їх конкурентоспроможність.
«Близько двох років тому НТУ «ХПІ» та ХТЗ підписали новий договір про стратегічне партнерство, і вже сьогодні він дав реальні плоди. Разом ми створили продукт, який здатний гідно конкурувати на світовому ринку, забезпечуючи високу продуктивність, якість і при цьому залишатися в колишньому ціновому сегменті бюджетної техніки. Трактор з новою розробкою буде представлений на виставці в Ганновері (Німеччина) і сподіваюся, зацікавить ще більше потенційних покупців», - Владислав Губін.
Нова безступінчата трансмісія дає ряд переваг: забезпечує плавне безступінчате регулювання швидкості і сили тяги трактора; підвищує продуктивність праці; полегшує працю тракториста і покращує ергономіку трактора в цілому; сприяє підвищенню надійності роботи двигуна і гальмівної системи трактора; знижує витрату палива, а також має ціну, меншу в кілька разів, ніж у провідних світових виробників. Ще однією перевагою нової трансмісії є те, що вона орієнтована не тільки на установку в нові трактори серії ХТЗ-170/240, але може використовуватися на вторинному ринку для тракторів серій ХТЗ-150К, 170 і 172.