Інженери Массачусетського технологічного інституту придумали спосіб підзарядки безпілотних літальних апаратів (БПЛА) прямо в польоті. Дрони будуть сідати, подібно до птахів, на лінії електропередач - їх магнітні поля забезпечать енергією акумулятори, повідомляє видання MIT News.
Співробітники Лабораторії інформатики і штучного інтелекту MIT створили легкий одномоторний планер, оснащений складною системою управління. Завдяки їй дрон може знижувати швидкість, приймати вертикальне положення і чіплятися за дроти, навіть у вітряну погоду.
Першим моделям апарату були потрібні для цього зовнішні відеокамери і окремий комп'ютер, але останній зразок сідає за допомогою тільки бортових датчиків і приладів.
Розробляючи новий алгоритм, Джо Мур та інші члени дослідницької групи уважно переглянули відеозаписи «посадки» орлів і голубів - складного маневру, під час якого птахи махають крилами, нахиляють тулуб під певним кутом і, не знижуючи швидкості, точно розраховують траєкторію.
Найскладніше було придумати комп'ютерну модель цього маневру. Його виконання призводить до обтіканню крил повітряним потоком, яке дуже важко розрахувати. Саме з цієї причини літаки приземляються так довго - повільно знижуються, поступово скидаючи швидкість, проїжджаючи сотні метрів по злітно-посадковій смузі.
Озвучений минулого року амбітний план Amazon доставляти товари покупцям за допомогою повітряного флоту безпілотників був сприйнятий публікою скептично неабиякою мірою через те, що дальність польоту наявних у розпорядженні компанії апаратів не перевищує 16 кілометрів (без підзарядки).
Проте новий метод, запропонований інженерами MTI, вселяє надію на те, що незабаром БПЛА можуть стати повноцінним транспортним засобом для доставки вантажів