Вчені з Каліфорнійського університету в Берклі під керівництвом професора Алексіса Белла розробили спосіб синтезу авіаційного біопалива з цукрової тростини і макухи.
Як зазначають американські науковці, стаття яких була надрукована у журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, отримане за новою технологією паливо має ряд переваг.
Вартість синтезованого з цукрів тростини та рослинних відходів пального значно нижча за нині існуючі аналоги. Разом з тим новий продукт відповідає найжорсткішим вимогам, прийнятим в авіації: не містить кисню, який зазвичай знижує його щільність, має досить високу температуру кипіння і досить низьку температуру загусання, а також не викликає підвищеного зносу компонентів турбін.
На додачу, сировину для такого палива можна вирощувати на землях, непридатних для сільського господарства. Наприклад, у зоні відчуження навколо ЛЕП. Таким чином, знімається одна з претензій до біопалива, в результаті виробництва якого скорочуються площі посівів пшениці та сої.
За словами Алексіса Белла, роботу наукового колективу спонсорує компанія BP, яка збирається отриманий продукт використовувати спочатку у вигляді мастильних матеріалів, а в перспективі – й у вигляді палива.
Розроблений метод, на думку вченого, дозволить авіації відмовитися від використання палива на основі нафтопродуктів і, як результат, суттєво зменшити викиди CO2 в атмосферу. Примітно, що перший літак на біопаливі здійснив комерційний рейс ще в 2011 році, однак широкого розповсюдження ця практика досі не набула.