В Україні правильно утилізується лише 10% автомобільних шин

shina

В Україні правильно збирається і переробляється лише 10% автомобільних шин.

За різними оцінками, в країні щорічний приріст шин, що підлягають утилізації, становить від 300 до 400 тис. тонн, пише Термінал.

Як зазначає директор ТОВ «Перспективні переробні системи» Роман Гордеєв, близько 20% покришок використовується не за призначенням, а решта потрапляє на санкціоновані і стихійні звалища, або й просто у лісопосадки.

«Деякі великі виробництва спалюють у потужних печах відходи гуми круглий рік, забруднюючи навколишнє середовище і порушуючи чинне законодавство, - наголошує фахівець. - В той же час з шин, окремі види яких можуть бути включені у групу відходів ІІІ класу небезпеки, роблять колодязі, підпірні стінки, огорожу для стадіонів, велотреків та картинг-дромів».

ТОВ «Перспективні переробні системи», яке працює на ринку збору та переробки ТПВ другий рік, при піролізі відпрацьованих автомобільних покришок отримує світле і темне пічне паливо, а також супутній продукт: технічний вуглець для твердопаливних котлів – так званий «альтернативний напівкокс».

«Одержане з шин паливо, яке має нижчу теплоту згоряння 8 кКал/кг, екологічно чисте у виробництві та успішно конкурує з традиційним паливом завдяки низькій вартості, - розповідає Роман Гордеєв. – Ми консультувалися з провідними швейцарськими фахівцями у сфері переробки та утилізації відходів, але не копіювали систему, а спиралися на власний успішний досвід на інших ринках і в інших виробничих сферах».

Втім, навіть при зростанні інтересу до альтернативного палива в останні роки ажіотажного попиту на продукцію не спостерігається, каже директор ТОВ «Перспективні переробні системи». «Ми знаходимо свого клієнта, надаючи комплексні рішення і сервісний супровід, - каже фахівець. - Наші основні покупці – це представники агропромислового сектору та спеціалізовані підприємства".

Залучивши шиномонтажні організації, ТОВ «Перспективні переробні системи» започаткувало ініціативу «Пункт Прийому Шин», в рамках якої автовласники мають можливість безкоштовно здати відпрацьовані покришки на переробку.

Шини та відходи гумово-технічного виробництва у вигляді порошку та гранул також можуть стати прекрасним наповнювачем для дорожнього полотна та тротуарної плитки. «Європейські країни додають гуму з відпрацьованих шин в асфальт, роблячи дороги довговічнішими і стійкішими до деформації при низьких і високих температурах, - зауважує фахівець. – Така технологія значно зменшує витрати на ремонт та утримання доріг, а також сприяє зменшенню шуму».

За оцінками польських дорожників, щоб покрити 1 км дороги потрібно від 400 до 1200 використаних автомобільних шин.

Роман Гордеєв нарікає, що проекти у сфері переробки ТПВ як самостійний напрям бізнесу реалізувати нерентабельно.

«Абсолютно не працюють державні програми контролю утилізації та переробки відходів, в результаті чого безпосередні переробники ТПВ не отримують так званого «утилізаційного збору», - розповідає він. - Говорити про успішність бізнесу поки що не доводиться».

За утилізацію автошин платить не більше 10% підприємств. «Із-за відсутності необхідної бази нормативної документації, багато компаній, які зобов'язані заплатити за утилізацію того чи іншого відходу, замість цього намагаються його продати, збільшуючи тим самим заготівельні витрати переробників, - наголошує фахівець. - Як результат, коштів для розширення потужностей виробництва, модернізації, а також впровадження нових технологій немає».

За даними фахівців, викинуті на смітник автошини в природних умовах розкладаються не менше 100 років. Під дією атмосферних опадів і грунтових вод з покришок вимиваються токсичні органічні сполуки: дифеніламін, дибутилфталат, фенантрен. Крім того, такі відходи легко займаються і при горінні виділяють в атмосферу токсичні речовини. За різними оцінками, кількість неутилізованих шин в Україні перевищує 10 млн. тонн.

Наразі у Чернівецькій області розроблено обладнання для переробки відходів гуми, автомобільних шин і пластичної маси у рідке і газоподібне паливо.

 

Регіони

Vinnytsya Lutsk Dniepropetrivsk Donetsk Zhytomyr Uzhgorod Zaporizhzhya Ivanofrankivsk Kyivska Kyrovograd Crimea Lugansk Lviv Mykolaiv Odessa Poltava Rivne Sumy Ternopil Kharkiv Kherson Khmelnytsky Cherkasy Chernigiv Chernivtsi
Київ

Публікації

December 2024
Mo Tu We Th Fr Sa Su
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

 

Випадкова стаття

  • 1
  • 2
  • 3

Міжнародна співпраця в рамках проектів Т…

11-11-2013 Anna - avatar Anna

Міжнародна співпраця в рамках проектів ТЕМПУС: Хмельницький національний університет

      У Хмельницькому національному університеті розширюється співпраця з зарубіжними навчальними закладами, установами та організаціями в рамках реалізації проектів ТЕМПУС. ТЕМПУС – міжрегіональна програма Європейського Союзу, спрямована на модернізацію вищої освіти у...

Американці створили пристрій, що рятує в…

03-10-2012 Олена - avatar Олена

Американські медики придумали пристрій, що не вимагає встановлення провідників у серці. Принцип дії його полягає в тому, що в разі порушення серцевого ритму кардіодефібрилятор генерує електричний розряд у серці. Про це...

Журнал ПРОБЛЕМИ НАУКИ 12/2012

28-12-2012 user_kiev_4 - avatar user_kiev_4

Журнал ПРОБЛЕМИ НАУКИ 12/2012

Проблеми науки скачати Журнал, зареєстрований ВАК у галузі економічних наук, є міжгалузевим науково-практичним виданням, призначеним для керівників міністерств, відомств, наукових і навчальних установ, науковців, фахівців НДІ і КБ, новаторів, інвесторів і викладачів. Періодичність...