В Україні щорічно викидається близько 3 млн. акумуляторів для автомобільного транспорту

AKB

Щорічно в Україні викидається близько 3 млн. свинцево-кислотних акумуляторів для автомобільного транспорту.

За оцінкою фахівців, з такою кількістю відпрацьованих акумуляторних батарей (АКБ) у навколишнє середовище потрапляє близько 80-90 тисяч тонн свинцю і свинцевих сполук, не менше 21 тис. тонн розчину сірчаної кислоти та близько 10 тис. тонн інших компонентів, які можна використовувати повторно, передає Термінал.

«В Україні лише 20-25% акумуляторів для автомобільного транспорту збираються для утилізації, - зауважують експерти. - Це практично неконтрольований і найбільш небезпечний в екологічному плані процес».

Наразі сучасне переробне підприємство з рекуперації свинцю працює Дніпропетровську. Завод був запущений Міжнародною науково-промисловою корпорацією «Веста» на базі заводу з виробництва акумуляторних батарей у вересні 2011 року.

Метал, який витягується зі старих автомобільних акумуляторів, використовується у нових АКБ. Потужності заводу дозволяють виробляти до 22 тис. тонн свинцю та свинцевих сплавів у рік. Згідно з даними, підприємство здатне щорічно переробляти близько 3,5 млн. використаних акумуляторів, при цьому вилучаючи не тільки свинець, але й супутній кристалічний сульфат натрію, який використовується у скляній промисловості, а також гранульований поліпропілен та шлак для дорожньо-будівельної галузі.

«Всі ці речовини з'являються у результаті переробки електроліту, яким заповнені акумуляторні батареї, - розповідають у «Весті». - У підсумку загальна ефективність очищення акумуляторного лому може доходити до 99%».

Як зазначають фахівці, у процесі переробки АКБ вся вода використовується у режимі зворотного циклу. «Технологія рекуперації передбачає зниження концентрації оксидів азоту та зменшення більш ніж на 20% споживання природного газу завдяки застосуванню газокисневих (замість газоповітряних) пальників у роторних плавильних печах», - пояснюють у «Весті».

Наразі в Україні оптові партії використаних акумуляторів збирають на переробку спеціальні дилерські організації, тоді як приватна особа може здати АКБ в залежності від ємності – 2 гривні за ампер-год.

Згідно з прийнятою у 2006 році Директивою ЄС, використання деяких небезпечних речовин в акумуляторних батареях повинно бути обмежене, а збір і переробку необхідно довести у 2012 році до 25%, а у 2016 році - до 45%. Крім цього, відповідно до встановлених документом нормативів повинні бути перероблені 65% від середньої ваги свинцево-кислотних батарей, 75% від середньої ваги нікелево-кадмієвих батарей і 50% від середньої ваги інших відпрацьованих батарей.

Як наголошують фахівці, гармонізація вітчизняних нормативно-правових актів із законодавством ЄС зобов'язує й Україну дотримуватися вказаних показників.

 

Регіони

Vinnytsya Lutsk Dniepropetrivsk Donetsk Zhytomyr Uzhgorod Zaporizhzhya Ivanofrankivsk Kyivska Kyrovograd Crimea Lugansk Lviv Mykolaiv Odessa Poltava Rivne Sumy Ternopil Kharkiv Kherson Khmelnytsky Cherkasy Chernigiv Chernivtsi
Київ

Публікації

December 2025
Mo Tu We Th Fr Sa Su
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

 

Випадкова стаття

  • 1
  • 2
  • 3

Росатом объявил конкурс на присуждение п…

19-04-2012 Олена - avatar Олена

Госкорпорация «Росатом» объявила конкурс на присуждение премий молодым ученым организаций атомной отрасли в 2012 году. Конкурс проводится в соответствии с Положением о присуждении премий Госкорпорации «Росатом» молодым ученым атомной отрасли и...

Установи НАН України – місту Києву

02-10-2014 Anna - avatar Anna

Установи НАН України – місту Києву

 7 жовтня у приміщенні Київської міської державної адміністрації відбудеться спільне засідання КМДА та НАН України, в рамках якого буде представлено експозицію «Установи НАН України – місту Києву». Мета заходу – демонстрація...

Біорозкладаний наногенератор для портати…

20-08-2015 Олена - avatar Олена

Біорозкладаний наногенератор для портативної електроніки

Давні побоювання з поводу портативної електроніки полягають в малому терміні служби батареї пристрою, а під час утилізації вони засмічують навколишнє середовище. Одна група вчених зараз працює над вирішенням цих двох,...