Провідну в світі технологію ремонту доріг застосовують на національній дорозі Львівщини

Більше половини протяжності автомобільної дороги Н-09 Мукачеве-Рахів-Богородчани-Івано-Франківськ-Рогатин-Бібрка-Львів відремонтують за технологією «холодного ресайклінгу», котра широко поширена в Європі та Сполучених Штатах Америки.

«Верхні шари існуючого дорожнього одягу будуть зняті на глибину до 25 см. Отриманий матеріал змішають з комплексними в’яжучими, такими як бітумна емульсія та цемент і додадуть до нього новий мінеральний матеріал. Зазначена суміш і стане новою конструкцією дорожнього одягу, зверху якої буде влаштовано шар асфальтобетонного покриття», – розповів про технологію Директор Департаменту розвитку доріг Укравтодору Сергій Цепелєв.

За його словами, перероблений у такий спосіб матеріал має високі показники не лише з міцності, а й з еластичності, що гарантує водо- і морозостійкість майбутньої дорожньої основи.

«Зазначені фізичні властивості зводять здатність матеріалу до тріщиноутворення майже до мінімуму, а отже термін експлуатації такого дорожнього одягу буде значно довшим за той, що влаштований в інший спосіб», – зазначив він.

Експерт підкреслив, що механізми, котрі застосовуються для виконання окреслених видів робіт, – ресайклери відрізняються не лише значною продуктивністю безпосередньо під час фрезерування, а й високою точністю дозування в’яжучих матеріалів.

«В умовах тотальної економії, це є неабиякою перевагою, адже дозволяє скоротити витрати нових природних матеріалів, зокрема щебеню, піщано-щебеневих сумішей і піску, у тому числі на їх доставці до місця виконання робіт», – зауважив С.Цепелєв.

Він додав, що зазвичай, при використанні інших технологій, транспортна складова грає не останню роль у формуванні кошторису, адже закуплений у значному обсязі матеріал необхідно не лише транспортувати до виробничих баз, де він готується в змішувальних установках, а й відправити у зворотному напрямку – до місця виконання робіт.

«Технологія холодного ресайклінгу передбачає те, що увесь робочий процес виконується в одному місці – безпосередньо на місці робіт, що виключає потребу у влаштуванні тимчасових проїздів, а отже мінімізує витрати на проведення робіт», – підсумував він.

Регіони

Vinnytsya Lutsk Dniepropetrivsk Donetsk Zhytomyr Uzhgorod Zaporizhzhya Ivanofrankivsk Kyivska Kyrovograd Crimea Lugansk Lviv Mykolaiv Odessa Poltava Rivne Sumy Ternopil Kharkiv Kherson Khmelnytsky Cherkasy Chernigiv Chernivtsi
Київ

Публікації

September 2025
Mo Tu We Th Fr Sa Su
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

 

Випадкова стаття

  • 1
  • 2
  • 3

Інтерв'ю голови Державного агентства з п…

25-05-2012 user_kiev_3 - avatar user_kiev_3

Финансирование украинской науки выйдет на европейский уровень к 2020 году?

Інформаційні дні з програми Євроатом від…

11-05-2016 Олена - avatar Олена

Інформаційні дні з програми Євроатом від проекту програми «Горизонт 2020» RI-LINKS2UA

Проект Рамкової програми ЄС із досліджень та інновацій «Горизонт 2020» RI-LINKS2UA розпочинає серію інформаційно-підтримувальних заходів, спрямованих га поширення обізнаності щодо програми «Горизонт 2020» та встановлення контактів між потенційними учасниками консорціумів. Перший...

Відбулася зустріч Голови ДКА України з п…

29-01-2015 Anna - avatar Anna

Відбулася зустріч Голови ДКА України з представниками іспанської сторони проекту Twinning

29 січня 2015 року в ДКА України відбулася зустріч Голови Уруського Олега Семеновича з керівництвом проекту Twinning від іспанської сторони. Іспанську сторону представили керівник проекту Twinning Мануель Мулеро Валенсуела, заступник...