НОВИНКА УСПІШНО ПРОЙШЛА ВИПРОБУВАННЯ

 

Розмову ведемо із заступником директора Інституту відновлювальної енергетики НАН України, доктором технічних наук, професором, лауреатом Державної премії України Степаном КУДРЕЮ.

– Степане Олександровичу, чи пройшло ваше спільне дітище дорожньо-лабораторні випробування?

– Гібридний електромобіль успішно склав іспит. Новизна запропонованого рішення підтверджена патентом України за № 25188. Дана концепція дозволяє здійснювати різні режими функціонування автомобіля з меншими витратами енергії, на 30–40% економити паливо у стоп-стартових режимах, значно менше забруднювати навколишнє середовище.

– На базі якого автомобіля його створено?

– На базі ГАЗ-2752 («Соболь»). Вчені розробили, виготовили та встановили спеціалізоване електрообладнання для експлуатації машини у гібридному варіанті. Для енергетичної незалежності на її даху розмістили сонячні батареї.

Із додаткового устаткування, окрім електроніки, знадобилися тяговий двигун постійного струму (ПТ125М) потужністю 20 кВт і батарея.

Акумулятори та блок додаткового електрообладнання розмістили в задній частині автомобіля, електродвигун – за коробкою передач. Вал якоря електродвигуна став частиною кардана. Задня передача включається за допомогою розташованого на панелі приладів тумблера. Установка всього устаткування дещо зменшила корисний об’єм фургона та на 220 кг – вантажопідйомність автомобіля.

На початку руху двигун внутрішнього згорання (ДВЗ) вимкнений, коробка передач у нейтральному стані, електродвигун від ДВЗ від’єднаний. Електродвигун розганяє машину, отримуючи живлення від блоку акумуляторних батарей. При досягненні швидкості 15–50 км/год. водій відпускає педаль зчеплення і ДВЗ з’єднується з тяговим електродвигуном і провідними колесами.

Подальший рух машини забезпечує двигун внутрішнього згорання. Тяговий електродвигун автоматично переходить у режим генератора і підзаряджає батареї. Удень вони можуть підзаряджатися від сонячної батареї. За умов обгону, крутого підйому можлива спільна робота ДВЗ і тягового електродвигуна. Постійно включена коробка передач забезпечує зв’язок ДВЗ із провідними колесами.

– Дорого коштує переобладнання?

– У даному випадку було витрачено менше чотирьох тисяч доларів.

– Чи користується електромобіль попитом?

– Ми ведемо переговори з Київською міською державною адміністрацією, виробниками автотранспорту про подальшу реалізацію проекту.

Регіони

Vinnytsya Lutsk Dniepropetrivsk Donetsk Zhytomyr Uzhgorod Zaporizhzhya Ivanofrankivsk Kyivska Kyrovograd Crimea Lugansk Lviv Mykolaiv Odessa Poltava Rivne Sumy Ternopil Kharkiv Kherson Khmelnytsky Cherkasy Chernigiv Chernivtsi
Київ

Публікації

August 2025
Mo Tu We Th Fr Sa Su
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

 

Випадкова стаття

  • 1
  • 2
  • 3

Відбувся успішний пуск ракети-носія …

23-06-2015 Anna - avatar Anna

Відбувся успішний пуск ракети-носія "Вега" з українським двигуном

23 червня 2015 року о 4:51:58 за київським часом з космодрому Куру у Французькій Гвіані відбувся успішний пуск європейської ракети-носія «Вега», яка вивела на орбіту космічний апарат Sentinel-2A. Ракета-носій «Вега» розроблена...

Фінальна конференція проекту"Рушай …

05-11-2014 Anna - avatar Anna

Фінальна конференція проекту"Рушай у віртуальну магістраль нескінченних можливостей твого майбутнього бізнесу!"

 Конференція буде проходити 19 листопада 2014 року в головному корпусі НТТУ «Київський політехнічний інститут» в залі Вченої Ради за адресою: м. Київ, проспект Перемоги 37, корпус №1. В рамках проекту «Рушай...

Міцність як проблема фізики та матеріало…

25-06-2015 Anna - avatar Anna

Міцність як проблема фізики та матеріалознавства: досягнення української науки

Надзвичайно важливо, щоб матеріали та конструкції, що використовуються при створенні механізмів та зведенні споруд, були витривалими і здатними опиратися несприятливим впливам зовнішнього та внутрішнього середовищ (зокрема тиску, надвисоким і наднизьким...