Киянин винайшов спосіб порятунку пасажирів у авіакатастрофах

Tatarenko avariyКиївський інженер Володимир Татаренко розробив і запатентував новий спосіб порятунку пасажирів з кабіни падаючого літака. Для цього він створив спеціальну капсулу, яка буде викидатися із авіалайнера. Про це пише AIN.UA.

"Капсула з пасажирами, за задумом інженера, кріпиться до фюзеляжу самораз'ємними елементами. При аварії капсула відділяється від літака і за допомогою парашута приземляється на землю... Однак, вона може бути встановлена тільки на моделі літака, у яких в хвостовій частині є місце для люка, через який проходить капсула, тобто для Boeing або Airbus вона поки що не підходить", - розповів винахідник про свою розробку.

Відео https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-kVhurg5b9U

Татаренко додав, що працюючи на Київському авіаційному заводі, він виїжджав у складі комісії на аварії антоновських літаків.

"Постійно бачачи ці жахи, знаючи статистику катастроф, я прийшов до деяких висновків. У людей неправильні висновки про аварії, адже причина 80% аварій - це людський фактор (екіпажу і тих, хто готує політ)", - зазначив інженер-винахідник.

Але при цьому конструктори літаків в усьому світі намагаються поліпшити надійність самих літаків, так що людський фактор нікуди не дівається. Інженер вирішив знайти таке рішення, яке справлялося б з цією проблемою.

За даними Міжнародної організації цивільної авіації, близько 70% аварій відбувається на сталому горизонтальному польоті. Виходом з цієї ситуації стала капсула, яка кріпиться до фюзеляжу і може при потребі відокремитися від літака за лічені секунди.

Аналогічну ідею в 1923 році пропонував російський винахідник Гліб Котельников. Але в більшості випадків капсула з пасажирами руйнує фюзеляж, і літак в подальшому неможливо буде використовувати.

Татаренку вдалося уникнути цієї проблеми. Він отримав патент на свій винахід ще в 2012 році. Вартість впровадження системи в пасажирський літак становить близько мільйона доларів. "Антонівцям" сподобався даний винахід, але на його втілення немає грошей.

"Я говорив з начальниками відділів ОКБ ім. Антонова, у них руки сверблять це зробити, вони кажуть: "так ми б за два роки це розробили, Україна не просто здивувала, а вразила б весь світ". У них є кваліфікація, технічна готовність, досвід. Але потрібні гроші, яких у ОКБ немає", - відзначив винахідник.

Щодо авіакомпаній, на думку інженера, такі капсули не впроваджують через небажання витрачати зайві гроші.

"Я у них питав: ну нехай буде квиток на 30% дорожче - на якому літаку ви відправите сім'ю і самі полетите - на звичайному або на такому, з якого можна гарантовано врятуватися? Але мені відповіли, що у них зараз немає проблем з безпекою", - розповідає авіабудівник.

Хоча, судячи з тисячами коментарів на Facebook, багато пасажирів хотіли б, щоб в літаках існувала така система евакуації.

Щодо спроб вирішити проблему порятунку пасажирів під час авіакатастрофи поділився своїм винаходом і випускник кишинівського політеху Олександр Балан. По-перше, потрібно уникнути вибуху літака при ударі об землю. Для цього Балан розробив речовину, за допомогою якого авіаційне паливо твердне і не зможе спалахнути в разі НС.

По-друге, порятунок людей в салоні. Винахідник пропонує розміщувати над кріслами пасажирів балони з піною (формула її засекречена). За вісім секунд до зіткнення із землею речовина автоматично заповнює весь салон літака, оточивши людину захисним коконом і цим рятуючи від смертельних травм.

Володимир Татаренко народився в Сибіру, під Красноярськом, після навчання на факультеті літакобудування в ІрДТУ (Іркутський державний технічний університет) якийсь час працював в Іркутську. Потім його розподілили на Київський авіаційний завод, де він працював начальником механо-складального цеху, а після – провідним інженером Науково-дослідного інституту авіаційних технологій, захистив дисертацію в КПІ. Він – автор близько 100 патентів і декількох книг, що стосуються літакобудування, лауреат багатьох премій, наприклад – Держпремії Української РСР в галузі науки і техніки за участь у створенні Ан-225 "Мрія".

 

Регіони

Vinnytsya Lutsk Dniepropetrivsk Donetsk Zhytomyr Uzhgorod Zaporizhzhya Ivanofrankivsk Kyivska Kyrovograd Crimea Lugansk Lviv Mykolaiv Odessa Poltava Rivne Sumy Ternopil Kharkiv Kherson Khmelnytsky Cherkasy Chernigiv Chernivtsi
Київ

Публікації

December 2024
Mo Tu We Th Fr Sa Su
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

 

Випадкова стаття

  • 1
  • 2
  • 3

РЕСУРС 2015: конструкційна міцність мате…

09-04-2015 Anna - avatar Anna

РЕСУРС 2015: конструкційна міцність матеріалів і ресурс обладнання АЕС

06 - 09.10.2015 - 5 міжнародна науково-технічна конференція, вул. Тимірязєвська, 2, 01014, м.Київ-14, Україна Організатори: Інститут проблем мiцностi iменi Г.С.Писаренка Нацiональної академiї наук України, Наукова рада з проблеми “Механіка...

Дайджест новин у сфері науки та інноваці…

16-01-2013 Олена - avatar Олена

Дайджест новин у сфері науки та інновацій за 11-16.01.2013 СКАЧАТИ Дайджест новин у сфері науки та інновацій – це збірник останніх новин у сфері науки та інновацій, які відбулися в Україні та...

Поновлювані джерела енергетики Німеччини…

22-02-2012 Олена - avatar Олена

Німецька RWE Innogy має намір протягом чотирьох років інвестувати у проекти зі створення поновлюваних джерел енергетики п'ять мільярдів євро, сімдесят відсотків цієї суми керівництво компанії розраховує вкласти в розвиток вітроенергетики...