В Україні щорічно викидається близько 3 млн. акумуляторів для автомобільного транспорту

AKB

Щорічно в Україні викидається близько 3 млн. свинцево-кислотних акумуляторів для автомобільного транспорту.

За оцінкою фахівців, з такою кількістю відпрацьованих акумуляторних батарей (АКБ) у навколишнє середовище потрапляє близько 80-90 тисяч тонн свинцю і свинцевих сполук, не менше 21 тис. тонн розчину сірчаної кислоти та близько 10 тис. тонн інших компонентів, які можна використовувати повторно, передає Термінал.

«В Україні лише 20-25% акумуляторів для автомобільного транспорту збираються для утилізації, - зауважують експерти. - Це практично неконтрольований і найбільш небезпечний в екологічному плані процес».

Наразі сучасне переробне підприємство з рекуперації свинцю працює Дніпропетровську. Завод був запущений Міжнародною науково-промисловою корпорацією «Веста» на базі заводу з виробництва акумуляторних батарей у вересні 2011 року.

Метал, який витягується зі старих автомобільних акумуляторів, використовується у нових АКБ. Потужності заводу дозволяють виробляти до 22 тис. тонн свинцю та свинцевих сплавів у рік. Згідно з даними, підприємство здатне щорічно переробляти близько 3,5 млн. використаних акумуляторів, при цьому вилучаючи не тільки свинець, але й супутній кристалічний сульфат натрію, який використовується у скляній промисловості, а також гранульований поліпропілен та шлак для дорожньо-будівельної галузі.

«Всі ці речовини з'являються у результаті переробки електроліту, яким заповнені акумуляторні батареї, - розповідають у «Весті». - У підсумку загальна ефективність очищення акумуляторного лому може доходити до 99%».

Як зазначають фахівці, у процесі переробки АКБ вся вода використовується у режимі зворотного циклу. «Технологія рекуперації передбачає зниження концентрації оксидів азоту та зменшення більш ніж на 20% споживання природного газу завдяки застосуванню газокисневих (замість газоповітряних) пальників у роторних плавильних печах», - пояснюють у «Весті».

Наразі в Україні оптові партії використаних акумуляторів збирають на переробку спеціальні дилерські організації, тоді як приватна особа може здати АКБ в залежності від ємності – 2 гривні за ампер-год.

Згідно з прийнятою у 2006 році Директивою ЄС, використання деяких небезпечних речовин в акумуляторних батареях повинно бути обмежене, а збір і переробку необхідно довести у 2012 році до 25%, а у 2016 році - до 45%. Крім цього, відповідно до встановлених документом нормативів повинні бути перероблені 65% від середньої ваги свинцево-кислотних батарей, 75% від середньої ваги нікелево-кадмієвих батарей і 50% від середньої ваги інших відпрацьованих батарей.

Як наголошують фахівці, гармонізація вітчизняних нормативно-правових актів із законодавством ЄС зобов'язує й Україну дотримуватися вказаних показників.

 

Регіони

Vinnytsya Lutsk Dniepropetrivsk Donetsk Zhytomyr Uzhgorod Zaporizhzhya Ivanofrankivsk Kyivska Kyrovograd Crimea Lugansk Lviv Mykolaiv Odessa Poltava Rivne Sumy Ternopil Kharkiv Kherson Khmelnytsky Cherkasy Chernigiv Chernivtsi
Київ

Публікації

February 2024
Mo Tu We Th Fr Sa Su
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 1 2 3

 

Випадкова стаття

  • 1
  • 2
  • 3

Визначення основних проблем об’єктів інн…

04-02-2015 Anna - avatar Anna

Визначення основних проблем об’єктів інноваційної інфраструктури у відповідності до сфери їх діяльності

Вирішення основних проблем об’єктів інноваційної інфраструктури у відповідності до сфери їх діяльності вимагає вдосконалення формування інноваційної інфраструктури розвитку регіонів держави, ключовим орієнтиром якого має стати забезпечення рівних можливостей для кожного із...

журнал НАУКА СЬОГОДНІ №35-36 (2011)

09-09-2011 Олена - avatar Олена

журнал НАУКА СЬОГОДНІ №35-36 (2011)

Наука сьогодні №35-36 (2011) скачати Видання «Наука сьогодні». Періодичність: двічі на місяць. Метою журналу є забезпечення оперативною інформацією про події, здобутки, досягнення у сфері фундаментальних і прикладних наук, високих технологій як управлінських структур,...

Продовжено конкурс спільних українсько-ф…

16-06-2016 Олена - avatar Олена

Продовжено конкурс спільних українсько-французьких науково-дослідних проектів на період 2017-2018 років

Протягом 15-30 червня 2016 року продовжено конкурс спільних українсько-французьких науково-дослідних проектів для реалізації у 2017‑2018 рр. Конкурс є відкритим для будь-яких лабораторій чи науково-дослідних груп вищих навчальних закладів, науково-дослідних установ та...