Провідну в світі технологію ремонту доріг застосовують на національній дорозі Львівщини

Більше половини протяжності автомобільної дороги Н-09 Мукачеве-Рахів-Богородчани-Івано-Франківськ-Рогатин-Бібрка-Львів відремонтують за технологією «холодного ресайклінгу», котра широко поширена в Європі та Сполучених Штатах Америки.

«Верхні шари існуючого дорожнього одягу будуть зняті на глибину до 25 см. Отриманий матеріал змішають з комплексними в’яжучими, такими як бітумна емульсія та цемент і додадуть до нього новий мінеральний матеріал. Зазначена суміш і стане новою конструкцією дорожнього одягу, зверху якої буде влаштовано шар асфальтобетонного покриття», – розповів про технологію Директор Департаменту розвитку доріг Укравтодору Сергій Цепелєв.

За його словами, перероблений у такий спосіб матеріал має високі показники не лише з міцності, а й з еластичності, що гарантує водо- і морозостійкість майбутньої дорожньої основи.

«Зазначені фізичні властивості зводять здатність матеріалу до тріщиноутворення майже до мінімуму, а отже термін експлуатації такого дорожнього одягу буде значно довшим за той, що влаштований в інший спосіб», – зазначив він.

Експерт підкреслив, що механізми, котрі застосовуються для виконання окреслених видів робіт, – ресайклери відрізняються не лише значною продуктивністю безпосередньо під час фрезерування, а й високою точністю дозування в’яжучих матеріалів.

«В умовах тотальної економії, це є неабиякою перевагою, адже дозволяє скоротити витрати нових природних матеріалів, зокрема щебеню, піщано-щебеневих сумішей і піску, у тому числі на їх доставці до місця виконання робіт», – зауважив С.Цепелєв.

Він додав, що зазвичай, при використанні інших технологій, транспортна складова грає не останню роль у формуванні кошторису, адже закуплений у значному обсязі матеріал необхідно не лише транспортувати до виробничих баз, де він готується в змішувальних установках, а й відправити у зворотному напрямку – до місця виконання робіт.

«Технологія холодного ресайклінгу передбачає те, що увесь робочий процес виконується в одному місці – безпосередньо на місці робіт, що виключає потребу у влаштуванні тимчасових проїздів, а отже мінімізує витрати на проведення робіт», – підсумував він.

Регіони

Vinnytsya Lutsk Dniepropetrivsk Donetsk Zhytomyr Uzhgorod Zaporizhzhya Ivanofrankivsk Kyivska Kyrovograd Crimea Lugansk Lviv Mykolaiv Odessa Poltava Rivne Sumy Ternopil Kharkiv Kherson Khmelnytsky Cherkasy Chernigiv Chernivtsi
Київ

Публікації

December 2025
Mo Tu We Th Fr Sa Su
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

 

Випадкова стаття

  • 1
  • 2
  • 3

Співробітництво українських та китайськи…

19-11-2015 Олена - avatar Олена

Співробітництво українських та китайських фізиків

Наприкінці жовтня 2015 року на запрошення Інституту ядерної енергії КНР делегація вчених Інституту прикладної фізики (ІПФ) НАН України (м. Суми) на чолі з директором установи академіком В.Ю. Сторіжком взяла участь...

Львівські вчені створили унікальні пов'я…

25-11-2015 Олена - avatar Олена

Львівські вчені винайшли унікальний метод виробництва медичних гідрогелевих пов'язок, які швидко загоюють рани. Новинку розробили на кафедрі органічної хімії Національного університету "Львівська політехніка". "Ці пов'язки армовані поліпропіленовою сіткою і, в порівнянні...

Голова ДКА Л.Сабадош зустрівся з помічни…

21-01-2016 Олена - avatar Олена

Голова ДКА Л.Сабадош зустрівся з помічником Держсекретаря США Ф.Роузом

20 січня 2016 року Голова Державного космічного агентства України Любомир Сабадош зустрівся з Помічником Держсекретаря Сполучених Штатів Америки з питань контролю над озброєннями, верифікації та дотримання зобов’язань Френком Роузом. У...